گرانقیمت‌ترین غذاهای جهان

افراد بسیاری هستند که علاقه اصلی شان مزه کردن غذاهای مختلف با طعم های تازه است. برای چشیدن طعم های مختلف در نقاط مختلف جهان باید بار سفر را سبک بسته اما جیبتان را پر کنید. غذاهایی هم وجود دارند که برای چشیدنشان باید مبلغ قابل توجهی بپردازید. در ادامه فهرست گرانترین غذاهای جهان را خواهید دید:

قارچ خوراکی سفید آلبا ایتالیایی – ۱۶۰ هزار و ۴۰۶ دلار

گرانقیمت‌ترین غذاهای جهان

یک کیلو ترافل یا قارچ خوراکی سفید آلبا ایتالیایی ۱۶۰ هزار و ۴۰۶ دلار قیمت دارد. این قارچ خوراکی تنها در بخش کوچکی از کشور ایتالیا و تنها در چند ماه خاص از سال بعمل می آید.


الماس خاویار – کیلویی ۲۵ هزار دلار

گرانقیمت‌ترین غذاهای جهان

گرانقیمت‌ترین غذاهای جهان

یک کیلو الماس خاویار ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. خاویار که تخمهای ماهی خاویاری 60 تا 100 ساله است که در جنوب دریای خزر زندگی میکند در داخل جعبه های طلا بسته بندی میشوند. دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌کند.


خربزه پادشاه یوباری – ۲۲ هزار و ۸۷۲ دلار

گرانقیمت‌ترین غذاهای جهان

خربزه پادشاه یوباری ۲۲ هزار و ۸۷۲ دلار قیمت دارد. قیمت بیش از اندازه آن به دلیل شرایط سخت به عمل آمدن و شیرینی فوق العاده آن است.


هندوانه سیاه – 6هزار دلار

5

هندوانه سیاه دنسوکه که در هوکایدو ژاپن به عمل می آید 6هزار دلار قیمت دارد.


پیتزا رویال ۰۰۷ دومنیکو کرولا – ۴ هزار و ۲۰۰ دلار

67

برای خوردن پیتزا رویال ۰۰۷ دومنیکو کرولا باید ۴ هزار و ۲۰۰ دلار بپردازید. در این پیتزا هر مواد غذایی گرانقیمتی که تصور میکنید بعلاوه طلای خوراکی یافت میشود.


بمبئی براسیه – ۳ هزار و ۲۰۰ دلار

8

“بمبئی براسیه” به قیمت ۳ هزار و ۲۰۰ دلار از خرچنگ، ترافل سفید، گوجه پر شده با خاویار و گرانترین ادویه کاری جهان تشکیل شده است.


 واگیو ریبای – ۲ هزار و ۸۰۰ دلار

9

برای چشیدن طعم استیک “واگیو ریبای” ۲ هزار و ۸۰۰ دلار ناقابل می پردازید!


 پیتزای ” مرد نه چندان فقیر” _ 2400 دلار

10

پیتزای گرانقیت دیگری که در این لیست داریم پیتزای ” مرد نه چندان فقیر” نام دارد که از ترافل ایتالیایی و طلای خوراکی درست میشود و در رستوران مارگوی مالتا به قیمت 2400 دلار به فروش میرسد. البته بخشی از پولی که مشتری بابت این غذا پرداخت می کند به امور خیریه اختصاص پیدا میکند.


گلم برگر – 1770 دلار

11jpg

گلم برگر که در رستوران هانکی تانک لندن به فروش میرسد قیمتی معادل 1770 دلار ناقابل دارد.


کاپ کیک فونیکس – 1010 دلار

12

برای سفارش کاپ کیک فونیکس باید 1010 دلار خرج کنید. این کاپ کیک که گرانترین کاپ کیک جهان است را میتوانید در دبی پیدا کنید. مواد تشکیل دهنده اصلی آن یکی از باارزشترین نوع شکلات ایتالیایی، توت فرنگی و وانیل اوگاندایی است که درون طلای خوراکی سرو میشود.


دسر طلایی ساندای – 1000 دلار

13

همچنین دسر طلایی ساندای در نیویورک و لاس وگاس هم که از موادی نزدیک به کاپ کیک فونیکس تشکیل شده است را نیز می توانید با 1000 دلار سفارش دهید.


لابستر فریتاتا – 1000 دلار

14

لابستر فریتاتا به تنهایی یک هزار دلار از حسابتان کم می کند. این غذای بسیار گرانقیمت را در رستوران نورمای نیویورک می توانید پیدا کنید.


قارچ “ماتسوتاکه” – 1000 دلار

16

قارچ “ماتسوتاکه” با بوی تند و مخصوصش حدود یک هزار دلاری از جیبتان می خواهد.


فوگو – 280 دلار

17

فوگو  به قیمت 280 دلار که به آن پوفر فیش هم می گویند تشکیل شده از ماهی خاص و گرانقیمتی است که به طرز خارق العاده و بسیار زمانبری در ظرف چیده شده است.


دسر طلایی – 75 میلیون تومان

27

این دسر از بهترین نوع شکلات های آمریکای غربی و آفریقا ساخته شده و بر روی آن هم از طلای خوراکی استفاده شده است.


چای طلا – 10 میلیون تومان

26

یک کمپانی سنگاپوری این بسته های چای طلا را تولید می کند و به صورت بسته های 100 گرمی برای فروش گذاشته است.


سوشی – 5میلیون و 900 هزار تومان

25

این سوشی به عنوان گرانترین سوشی در کتاب گینس به ثبت رسیده بود و در آن از ماهی قزل آلا, برنج, خرچنگ استفاده شده و بر روی آن هم دانه هایی از الماس قرار گرفته است.


شکلات تخته ای – 5 میلیون و 200 هزار تومان

24

این شکلات در بعضی از جواهر فروشی های انگلستان به فروش می رسد و روکش آن کاملا از طلا ساخته شده است.


کاپ کیک – 3 میلیون و 600 هزار تومان

23

مغازه بلومبری در دوبی این کاپ کیک را با نام ققنوس طلایی به مشتریانش عرضه می کند. بخش زیادی از این کاپ کیک را طلای خوراکی تشکیل داده است.


سیگار برگ – 3 میلیون و 500 هزار تومان

22

این مورد جزء غذاها و دسرها محسوب نمی شود ولی از آنجایی که توسط مردم به عنوان یک وسیله مصرفی قلمداد می شود در این لیست قرار داده ایم. این پک 5 تایی از سیگار برگ توسط تنباکو درجه یک و لایه ای از طلا ساخته شده است.


شیرینی حلقوی  – 3 میلیون و 500 هزار تومان

21

نان شیرینی حلقه ای “بیگل” وستین  هم یک هزار دلار قیمت دارد. این شیرینی حلقوی از هیچ نظری به آنچه که مادربزرگتان برای شما می پخت شباهت ندارد. بر روی آن لایه ای از طلا کار شده که یکی از گرانترین وعده های صبحانه در دنیا محسوب می شود.


همبرگر مخصوص – 2 میلیون تومان

20

این همبرگر از گوشت درجه یک گاو تشکیل شده که بر روی آن لایه ای از طلا کار شده است. بر روی طلا هم از پنیر, خاویار و خرچنگ دریایی استفاده کرده اند.

پکیج طلایی از شکلات – 350 هزار تومان

19
فروشگاه فرانسوی لادوری یک پک کامل از شکلات و شیرینی جات را تولید کرده است که در آن آمیزه ای از مد و فشن هم دیده می شود و بر رو آنها هم لایه ای از طلای خوراکی استفاده شده است.

بیکن تکه ای – 130 هزار تومان

18

شاید برایتان جای سوال باشد که چگونه می توان یک بیکن را به غذایی گران قیمت تبدیل کرد؟ پس برایتان خواهیم گفت که برای این کار روی آن را لایه ای از شکلات تلخ می ریزند و بر روی شکلات هم گرده های طلا را استفاده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *