15 کار کوچک ولی هوشمندانه که افراد موفق هر روز انجام می‌دهند

1 . افراد موفق بر کارهای هدفدار تمرکز می‌کنند تا پرمشغله بودن

بنا به نظر تیم فریس، نویسنده کتاب چهار ساعت کار در هفته، “آرامتر به پیش بروید و این را بخاطر داشته باشید: انجام کارهای فراوان ولی بی‌هدف، تفاوت چندانی در زندگی ایجاد نمی‌کند. پرمشغلگی اغلب شکلی از تنبلی روحی است.”

2 . آنها سحرخیزند

سرجیو مارچیونه، مدیر عامل فیات و کرایسلر، حدود ساعت 3:30 بیدار می‌شود که به بازار معاملات اروپا دسترسی داشته باشد. تیم کوک، مدیر عامل کمپانی اپل، روزش را از ساعت 4:30 شروع می‌کند که ایمیل‌های خود را ارسال کند. جفری ایملت، مدیر عامل جنرال الکتریک، می‌گوید که ساعت 5:30 برای انجام کارهای عادی روزانه بیدار می‌شود.

3 . آنها تاکیدشان بر استفاده از بهترین تیم کاری است

فیل جکسون مربی یک تیم معروف بسکتبال گفت، “قدرت تیم وابسته به تک تک افراد است. قدرت تک تک افراد وابسته به تیم است.” یک فرد موفق با دانستن این موضوع تلاش می‌کند با کسانی هم‌نشین باشد که مکمل او باشند. کارشناس مدیریت کن بلنچارد می‌گوید، “هیچکدام از ما به تنهایی به باهوشی همۀ ما نیست.”

4 . آنها تمرکزشان بر انجام کارهای کوچک و پیشرفتهای مستمر است

می‌گویند شما نمی‌توانید یک فیل را درسته بخورید. شما باید هر دفعه یک تکه از آن را بخورید. به گفته هنری فورد، “هیچ کاری مشکل نیست اگر آنرا به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.”

5 . آنها تمرین آرامش ذهنی می‌کنند

اپرا وینفری در مورد آرامش ذهنی می‌گوید، “نتایج این کار، شگفت‌انگیز است: خواب بهتر. روابط بهتر با همسر، فرزند، و همکاران. برخی از مردم که در گذشته از میگرن رنج می‌بردند دیگر از آن درد راحت می‌شوند. بهره‌وری و خلاقیت بیشتر در همۀ موارد.” افراد موفق زمانی را برای تمرینهای آرامش ذهنی اختصاص می‌دهند. بنیانگذار شرکت Def Jam ، آقای راسل سیمونز، می‌گوید که مدیتیشن یا تمرینهای پیشرفته ذهنی و روحی زندگی باعث تغییرات وسیعی در زندگی وی گردید.

6 . آنها مراقب بدن خود هستند

تمرینهای منظم بدنی نه تنها بدن را در سلامت جسمی نگه می‌دارد، بلکه از نظر روحی هم کمک بزرگی برای فرد است. رئیس هتلهای زنجیره‌ای استاروود، فریتس ون پاسچن، شش روز هفته از ساعت شش صبح شروع به دویدن می‌کند و 10 مایل می‌دود. رئیس‌جمهور باراک اوباما هر روز 3 مایل می‌دود یا بجایش 45 دقیقه ورزش می‌کند.

7 . آنها زندگی متعادلی دارند

برای بدست آوردن چیزهای شگفت‌انگیز در زندگی، باید به برقراری تعادل در همۀ زمینه‌های زندگی اهمیت بدهید. افراد موفق در پول درآوردن، وقت‌گذرانی با خانواده و دوستان، و کارهای شخصی، همواره متعادل هستند و حد و حدود را رعایت می‌کنند.

8 . آنها مثبت‌اندیش هستند

شاون اچور در کتابش با نام، مزیت شاد بودن، توضیح می‌دهد که مطالعات اخیر دانشمندان نشان داده است که پزشکانی که قبل از معاینه مریض، روحیه مثبت و بانشاطی داشته باشند، توانایی فکری و تشخیصی بیشتری نسبت به پزشکانی که در وضعیت عادی هستند تجربه می‌کنند. به همین دلیل، آنها تشخیص دقیقتر و 20% سریعتر از دیگر پزشکان دارند. افراد موفق همیشه در وضعیت خوشبینانه هستند.

9 . آنها روند پیشرفت خود را پی‌گیری می‌کنند

امینم، اپرا وینفری، و جی. کی رولینگ، همه این افراد نشریات مربوط به خودشان را پی‌گیری می‌کنند. بدینوسیله آنها قادر هستند پیشرفت خود را بسنجند، اهداف آینده را تعیین کنند، و عکس‌العمل لازمه را بروز دهند، و از اشتباهاتشان درس بگیرند. آنها متوجه این موضوع هستند که برای انجام کارهای بزرگ به یک طرح و نقشه نیاز دارند. گاهی اوقات، این مجلات یا دفترچه یادداشت‌شان همان نقشه مورد نیاز آنهاست.

10 . آنها خودشان موفقیت را خلق می‌کنند

آنها این موضوع را درک کرده‌اند که باید در قبال موفقیت‌شان پاسخگو باشند و می‌دانند که به طور اتفاقی به این نقطه نرسیده‌اند. آنها همچنین می‌دانند که برای موفقیت باید در مسیر درست گام بردارند. ناپلئون هیل درکتاببیندیشید و ثروتمند شوید اینطور اظهار می‌کند، “شما ارباب سرنوشت خود هستید.” شما توانایی تاثیر، هدایت، و کنترل بر محیط خود را دارید. شما می‌توانید زندگی خود را آنطور که می‌خواهید بسازید.

11 . آنها دوستان موفقی دارند

به نظر جیم رون، زندگی شما مانند زندگی میانگین پنج تا از نزدیکترین دوستان شماست. افراد موفق این موضوع را می‌دانند، و به همین دلیل است که آنها همواره بدنبال معاشرت با مشاوران زبده و دیگر افراد موفق هستند. در کتاب قبیله‌ها نوشته ست گودین، شما تشویق می‌شوید تا قبیله خودتان را پیدا کنید و کل زندگی‌تان را دگرگون کنید.

12 . آنها الهام‌بخش دیگران به سوی موفقیت هستند

مدیر عامل سابق اپل، استیو جابز سعی می‌کرد به دیگران کمک کند تا خلاقیت خود را ترویج دهند. به نظر استیو جابز، “خلاقیت صرفاً ارتباط دادن چیزها به همدیگر است. وقتیکه از یک شخص نوآور بپرسید چگونه چیزی خلق کردند، آنها احساس گناه می‌کنند چون واقعاً کار خاصی نکردند.”

13 . آنها برنامه‌ریزی کاری روزانه دارند

رامیت چاولا، بنیان‌گذار Fueled ، عقیده دارد که یک برنامه مشخص به فرد اجازه می‌دهد تا کارهایش را اولویت‌گذاری کرده و بر کارهای مهم تمرکز بیشتری داشته باشد. با یک برنامه مشخص در طول روز یا هفته یا ماه، شما به شکل بهتری به سمت موفقیت حرکت می‌کنید.

14 . آنها طرح کاملی با ذکر جزئیات دارند

کنت چینالت مدیر عامل امریکن اکسپرس، قبل از تر دفترش در شب، سه تا از مهمترین کارهای فردا را یادداشت می‌کند. او روز خود را با این لیست آغاز می‌کند.

15 . آنها وقت خود را هدر نمی‌دهند و دنبال عذر و بهانه نیستند

مارک تواین گفت، “یک غورباقه زنده را اول صبح بخورید و تا آخر آن روز دیگر اتفاق بدتری برای شما رخ نخواهد داد.” افراد موفق بدنبال شانس نیستند، آنها مرد عمل هستند و وظایف سختتر را در ابتدا انجام می‌دهند.

 

2 دیدگاه

  1. برنامه ریزی برای تک تک ثانیه های زندگیت آموزشی که باید از سنین پایین مد نظر قرار بگیره…

  2. بنظر بنده سحر خیز بودن مهمترین عامل هست نه که بقیه مهم نباشن ولی مهمترین همومیه که گفتم من تجربه کردم دوستان…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *