ایده های تزیین در آشپزی

تخم مرغ قلبی

eggایده های تزیین در آشپزی

وسایل مورد نیاز ما عبارتند از:

تخم مرغ، چاپ استیک(چوب چینی یا ژاپنی)، دو قطعه کش، پاکت شیر و یا آبمیوه
ابتدا پاکت شیر و یا آبمیوه را مانند شکل شماره 1 می بریم. سپس آنرا می شوییم و خشک می کنیم . تخم مرغ را آب پز می کنیم تا وقتی که سفت شود. سپس پوست آنرا وقتی که هنوز گرم است می کنیم تخم مرغ را بین مقوا گذاشته چوب ژاپنی را روی آن درست در وسط تخم مرغ قرار می دهیم. سپس دوانتهای کارتن را با کش می بندیم پس از ده دقیقه تخم مرغ را آزاد می کنیم. تخم مرغ ما آماده است

ایده های تزیین در آشپزی


ژله های رنگی

ایده های تزیین در آشپزیgellii

ژلههای رنگی همیشه به میز پذیرایی ما قشنگی خاصی میده... این ژلههای رنگی رو اگه به شیوه دیگهای درست کنیم مطمئنا برای بقیه جالب تره...
میشه برای جشن ها و تولدهای تم دار هم با رنگهای تم مورد نظرمون این ژله ها رو درست کنیم ..
برای این کار ابتدا آب پرتقال ها رو بگیرید و پرتقال رو کاملا خالی کنید جوری که فقط پوست پرتقال باقی بمونه .. ژله های خودتون رو آماده کنید البته با آب کمتر و غلظت بیشتر ..
هر نیمه از پرتقال رو با ژله پر کنید و در یخچال قرار بدید تا ژله کاملا سفت بشه .. بعد از سفت شدن ژله , پرتقال ها رو از وسط نصف کنید و در ظرف بچینید ..


سیب زمینی تنوری

ایده های تزیین در آشپزیpotato1

این یک سیب زمینی معمولی است که تنها با چند برش و مواد دلخواهی که می توانید لابه لای آن ریخته و پنیر پیتزا و … به یک غذای شیک برای خانواده و مهمانهایتان تبدیل شده است!


بافت حصیری

با برش خمیرتان می توانید شکل زیبای به غذاهای خمیری بدهید .مثل شکل زیر که بافت حصیری را خیلی راحت آموزش داده است.

ایده های تزیین در آشپزی

برای زیباسازی غذاهایتان میتوانید خمیر غذا را با برشها و شکلهای مختلف درست کنید. به عنوان مثال پیراشکیهای زیبای فرفره ای:

Donutsایده های تزیین در آشپزی

Donuts10


ژله کج

jelli22

گروه سرگرمی ROZANEH

jelli31


سه مدل ته دیگ متفاوت و زیبا:

tost222

tost1111

tost23


کیک مرغ

ابتدا مرغ پخته شده را ریش ریش می کنیم و با کمی سس مایونز و آبلیمو مخلوط می کنیم. دور نانهای تست را بریده و آنها را کمی تست می کنیم. در دیس مورد نظر یک ردیف نان تست چیده و سپس بر روی آنها به ارتفاع کمتر از یک بند انگشت مرغ میریزیم و صاف می کنیم .چند ردیف به دلخواه نان تست و مرغ را بر روی هم چیده و در پایان روی کیک مرغ خود را با سس مایونز و پیاز و جعفری یا مواد مورد علاقه تزئین می کنیم و در یخچال قرار میدهیم تا سرد سرو شود.

نکته1: می توان مواد دیگری مانند ذرت، هویج و گوجه فرنگی را به دلخواه به مواد بالا اضافه کرد.

نکته 2: همین غذا را با تن ماهی نیز بجای مرغ می توان درست کرد.

chicken cake1

chicken cake2

در زیر کیک بادمجان به همین ترتیب درست شده و با پیاز و نعنا داغ تزئین گردیده:

Eggplant cake1


لقمه پنیری:

پنیر خامه ای را با مقداری گردوی خرد شده و سبزی خرد شده مخلوط کنید. مقداری از خمیر داخل نانهای باگت را از سر یا ته نان خالی کرده و مخلوط پنیر و گردو سبزی را با فشار در آن وارد کنید . دور آنرا سلفون کشیده و در یخچال قرار دهید. در زمان سرو کردن نانهای باگت را از عرض چندین برش دهید تا حلقه های نان و پنیر بدست آید:

Morsel of cheese1


چند نمونه ایده تزئین غذا:

sallad1 ice cream1 1111 21 31 41 51

 

یک دیدگاه

  1. ایوول ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *