مسافرت یک هزار کیلومتری با قدم اول آغاز می شود

هر سفری هر قدر که طولانی  باشد، با یک قدم شروع می شود، اما اولین قدم را باید بردارید، به محض آنکه آغاز کردید، هر قدمی شما را به هدفتان نزدیکتر و نزدیکتر می کند.

وقتی در نظر دارید کار جدید مخاطره آمیزی را انجام دهید، خواه آن کار پرورش کودکی، نوشتن کتابی، آغاز کسبی جدید، آغاز برنامه پس انداز، یا هرچیز دیگری باشد، انجام آن سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد.گویی هرگز نخواهید توانست به مقصود نهایی خود برسید، و اولین قدم کمکی نخواهد کرد. وقتی شما به افق دوردست نگاه می کنید، ممکن است خیلی مشکل جلوه کند، شاید گیج شوید از کجا شروع کنید. کلک رسیدن به موفقیت خیلی ساده به نظر می رسد، زیرا خیلی ساده است: فقط شروع کنید. یک قدم بردارید، به دنبال آن قدم بعدی و پس از آن قدم بعدی دیگر. به آینده خیلی دور نگاه نکنید و به گذشته خیلی دور ننگرید، تا می توانید در زمان حال بمانید. اگر این برنامه ساده را دنبال کنید از کارهایی که می توانید به مرور زمان انجام دهید تعجب خواهید کرد.

مسافرت یک هزار کیلومتری با قدم اول آغاز می شود

در عرض یک شب نمی توان تحصیل کرده شد! تحصیل کردن روندی مادام العمر است که در فاصله های زمانی کوتاه صورت می گیرد. اگر قرار باشد روزی فقط هشت صفحه بخوانید، برای هفت سال آینده، همه  صفحه ها را خوانده و یکی از داناترین متخصصین کتابهای کارل یونگ خواهید شد.

البته همین امر در تمام موارد صادق است. یک زوج ثروتمند که هم اکنون میلیونها دلار ثروت دارند و اولین حساب مشترک پس اندازشان را که چهار سال پیش با 10 دلار افتتاح کرده بودند، می گویند: تعجب آور است که اختصاص مبلغی ناچیز چه نتایجی می تواند به بار آورد و هر دوی آنها از این موضوع خنده شان می گیرد. اگر آنها تصمیم نمی گرفتند از جایی آغاز کنند

موفقیت باورکردنی آنها هیچ وقت ظاهر نمی شد.

افرادی هستند که بار ها راجع به آنچه قرار است بنویسند، یا حساب پس اندازی که قرار است باز کنند، یا کاری که قرار است شروع کنند، یا کمکی که قرار است به خیریه ای بنمایند، صحبت می کنند، ولی در بسیاری از این موارد این نقشه ها و رویاها کنار گذاشته می شوند تا زمانیکه شرایط مناسب فراهم شود. یکی از موثر ترین و قویترین پیام هایی که می توانیم به شما بگوییم این است: تقریبا در تمام موارد، شرایطی که در انتظار آن هستید، با شرایط هفته آینده یا سال آینده فرق قابل توجهی نخواهد داشت. فکر نکنید که شرایط باید عالی باشد. واقعیت این است که به هر حال باز شما باید آن قدم اول را بردارید! اگر قدم اول را به جای بعد، همین حالا بردارید، یک سال دیگر به رویاهایتان چند قدم نزدیکتر خواهید شد.

 

یک دیدگاه

  1. با سلام
    به نظر من قدم اول مهمترین عامل هست بعد از اون همه چیز درست میشه ولی باید اراده و پشتکار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *